Aura Distribution Sp. z o.o. zobowiązana jest dostarczyć produkt wolny od wad. W razie, gdy Użytkownik jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, wówczas do umowy sprzedaży stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o sprzedaży (przepisy dot. rękojmi za wady). Reklamacje i roszczenia z tytułu wad produktu (rzeczy) powinny być zgłaszane zgodnie z tymi przepisami.
1. Jeżeli sprzedany produkt ma wady, wówczas Użytkownik może składając reklamację:
1.1. żądać usunięcia wady albo
1.2. żądać wymiany produktu na produkt wolny od wad albo
1.3. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
1.4. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (od umowy nie można odstąpić, o ile wada produktu jest nieistotna).
2. Aura Distribution Sp. z o.o. jest zobowiązana wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika. Aura Distribution Sp. z o.o. może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Użytkownika, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową produktu wadliwego w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe, albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
3. W razie, gdy Użytkownik złoży oświadczenie o obniżeniu ceny, albo odstąpieniu od umowy, wówczas Aura Distribution Sp. z o.o. może jednak wymienić wadliwy produkt na wolny od wad, albo wadę usunąć, o ile czynności te nastąpią niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika. Ograniczenie wskazane w zdaniu poprzednim nie ma jednak zastosowania w razie, gdy produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Aura Distribution Sp. z o.o. albo Aura Distribution Sp. z o.o. nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany produktu na wolny od wad lub obowiązkowi usunięcia wady.
4. Użytkownik może zamiast zaproponowanego przez Aura Distribution Sp. z o.o. usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad, albo zamiast wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe, albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Aura Distribution Sp. z o.o.
5. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość produktu z wadą pozostaje do wartości produktu bez wady.
6. Przy ocenie nadmierności kosztów—uwzględnia się wartość produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Użytkownika inny sposób zaspokojenia.
7. Reklamacje należy składać pisemnie na adre Aura Distribution Sp. z o.o. ul. Powązkowska 15, 01-797 Warszawa
8. Składając reklamację należy opisać wadę produktu. Użytkownik może wykorzystać do tego celu formularz zwrotu przesłany Kupującemu wraz z produktem. Produkt musi zostać przesłany z powrotem wraz z reklamacją na adres wskazany w pkt. 13.7 niniejszego Regulaminu. Zdanie poprzednie nie dotyczy wypadków, w których przesłanie produktu jest zbędne dla wyjaśnienia sprawy, a Użytkownik żąda jedynie obniżenia ceny, o ile uprawnienie takie mu przysługuje. Użytkownik zobowiązany jest jednak przesłać produkt na adres wskazany w pkt. 13,7 Regulaminu, jeśli spółka Aura Distribution Sp. z o.o. uzna to za konieczne. Koszt przesyłki zwracany jest przez Sprzedawcę w razie uznania reklamacji za uzasadnioną. Przesłanie produktu przez Użytkownika na adres wskazany w pkt. 13.7 Regulaminu za pobraniem nie będzie akceptowane.
9. Aura Distribution Sp. z o.o., najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. W przypadku, gdy reklamacja będzie uzasadniona, Serwis poinformuje Klienta o proponowanym sposobie realizacji reklamacji. Jeżeli Użytkownik zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady, albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Aura Distribution Sp. z o.o. nie ustosunkowało się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
10. Aura Distribution Sp. z o.o. odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania produktu Kupującemu. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, przy czym bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu poprzednim.
11. Aura Distribution Sp. z o.o. nie udziela gwarancji na sprzedawane produkty oraz nie świadczy usług posprzedażnych.
12. Użytkownik posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym m.in.:
13. Użytkownik uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu;
14. Jeżeli Użytkownik nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, wówczas postanowień niniejszego paragrafu nie stosuje się (zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu cywilnego). Reklamacja powinna zostać złożona na adres wskazany w pkt. 13.7.
15. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji przez Aura Distribution Sp. z o.o., Produkt zostanie zwrócony, wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
16. W przypadku uznania przez Aura Distribution Sp. z o.o. reklamacji, w sposób uzasadniający zwrot dokonanej wpłaty na poczet dostawy wybranego Produktu, Aura Distribution Sp. z o.o. dokona zwrotu należności za zakupiony przez Użytkownika Produkt, który nastąpi w terminie 14 dni od dnia uznania przez Aura Distribution Sp. z o.o. reklamacji. Zwrot należności nastąpi w sposób analogiczny do tego, w jaki została dokonana wpłata na poczet dostawy wybranego Produktu. Jeżeli Użytkownik dokonał płatności przy odbiorze przesyłki (za pobraniem), zwrot należności nastąpi na podany przez Użytkownika rachunek bankowy i nie będzie to wiązało się dla Użytkownika z żadnymi kosztami.
17. Aura Distribution Sp. z o.o. gwarantuje zwrot wpłaconej kwoty, z zastrzeżeniem, że jeśli część ceny została uiszczona przy pomocy Bonów zgromadzonych na Koncie, zostanie zwrócona należność pieniężna faktycznie przez Użytkownika uiszczona, a Bon zostanie ponownie zapisany na Koncie, o ile nie utracił on ważności.
18. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży Produktu
19. Jeżeli Użytkownik jest Konsumentem, przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Produktu zawieranej w ramach Sklepu internetowego AuraDistribution.pl przez okres 14 dni, bez podawania jakichkolwiek powodów oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów niż przewidziane przez przepisy prawa.
20. Konsument może odstąpić od umowy, składając Aura Distribution Sp. z o.o. oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie takie może zostać złożone, według wyboru Konsumenta:
20.1. na adres e-mail: aura@auradistribution.pl lub
20.2. na adres: Aura Distribution Sp. z o.o. ul. Powązkowska 15,01-797 Warszawa
21. Jako datę przyjęcia zawiadomienia uznaje się dzień, w którym zostało ono wysłane.
22. Nie ogranicza to uprawnienia Konsumenta do złożenia jakiegokolwiek innego jednoznacznego oświadczenia, w którym informuje o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy.
24. Sposób oraz termin zwrotów określony nie dotyczy Bonu.
25. Bieg 14–dniowego terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się w przypadku Umowy Sprzedaży – od objęcia Produktów w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Jeżeli Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy (Produktu), partii lub części.
26. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Aura Distribution Sp. z o.o. ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów. Aura Distribution Sp. z o.o. dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, na zasadach opisanych w ust. 13.27. poniżej. Jeżeli Aura Distribution Sp. z o.o. nie zaproponuje, że samo odbierze Produkt od Użytkownika, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Użytkownika do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Użytkownika dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
27. Aura Distribution Sp. z o.o. gwarantuje zwrot dokonanej wpłaty na poczet dostawy i wybranego Produktu, z zastrzeżeniem, że jeśli część ceny została uiszczona przy pomocy Bonów zgromadzonych na Koncie, zostanie zwrócona należność pieniężna faktycznie przez Użytkownika uiszczona, a Bony zostaną ponownie zapisane na Koncie Użytkownika. W przypadku zwrotu części Produktów podstawą do rozliczania będzie wartość niezwróconych Produktów z zamówienia. Jeśli będzie ona równa lub wyższa od kwoty upoważniającej do wykorzystania Bonu, zostanie zwrócona pełna uiszczona przez Użytkownika płatność za zwrócony Produkt lub Produkty. Jeśli wartość niezwróconych Produktów będzie niższa od kwoty upoważniającej do wykorzystania Bonu, w ramach zwrotu w pierwszej kolejności zostanie rozliczona wartość zwróconych Produktów z uwzględnieniem przyznanego Bonu. W ramach rozliczenia zostanie zwrócona faktycznie uiszczona przez Użytkownika płatność w wysokości stanowiącej równowartość zwróconych przez Użytkownika Produktów pomniejszoną o wartość Bonu, a Bon zostanie ponownie zapisany na Koncie Użytkownika, o ile nie utracił on ważności. Jeżeli wartość zwróconych przez Użytkownika Produktów będzie niższa od wartości wykorzystanego przy zakupie Bonu, Użytkownik otrzyma równowartość zwróconych Produktów w formie Bonu do wykorzystania w naszym Sklepie internetowym. Pieniądze zostaną zwrócone w analogiczny sposób do tego, w jaki została dokonana płatność za Produkt. Jeżeli Użytkownik dokonał płatności przy odbiorze przesyłki (za pobraniem), zwrot należności nastąpi na podany przez Użytkownika rachunek bankowy, o ile będąc Konsumentem Użytkownik zgodzi się na to i nie będzie to wiązało się dla Użytkownika z żadnymi kosztami.
28. Do zwracanego Produktu prosimy o dołączenie dowodu zakupu (np. paragon, faktura).
29. Jeżeli Użytkownik wybiera sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aura Distribution Sp. z o.o. , Aura Distribution Sp. z o.o.nie jest zobowiązane do zwrotu poniesionych przez Użytkownika dodatkowych kosztów.
30. Użytkownik ma obowiązek zwrócić Aura Distribution Sp. z o.o. zwracany Produkt lub przekazać Produkt osobie upoważnionej przez Aura Distribution Sp. z o.o. do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Użytkownik odstąpił od umowy, chyba że Aura Distribution Sp. z o.o.– w ramach odrębnych warunków Promocji – zaoferuje możliwość odbioru od Użytkownika zwracanych Produktów. Do zachowania 14 – dniowego terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem. Prosimy o zapakowanie i zabezpieczenie odsyłanych Produktów tak, aby nie zostały uszkodzone w transporcie.
31. Zwracane Produkty należy odesłać na następujący adres: Aura Distribution Sp. z o.o. Powązkowska 15, 01-797 Warszawa.
32. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktów, chyba że Aura Distribution Sp. z o.o. w ramach odrębnych warunków promocji określonych w regulaminie promocji zgodzi się ponieść takie koszty.
33. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów. Aura Distribution Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do dochodzenia względem Konsumenta odszkodowania, w zakresie w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa.
34. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
34.1. w której przedmiotem świadczenia jest Produktu dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
34.2. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
35 jako datę przyjęcia oświadczenia Użytkownik uznaje się dzień, w którym zostało ono wysłane.